Kort zonnig intermezzo: een dagje Versailles

Best of

Zaterdag ging ik naar Versailles met twee vriendinnen. Een soort afscheidstrip voor ons drietjes. Volgende week zitten we namelijk elk op een ander continent. Helena gaat terug naar Zuid-Afrika en Marissa gaat familie bezoeken in Canada. Het leven zoals het is…bevriend zijn met au pairs.

Veel nieuwe dingen over de Franse geschiedenis heb ik niet geleerd. Ik heb wel geleerd dat ik heel slecht ben in toeristen. Ik heb een hekel aan druktes. En aanschuiven. Mij krijg je tijdens de zomervakantie geen pretpark binnen. Sorry, hypothetische kinderen van me, het gaat gewoon niet gebeuren. Oh, en na een uur aanschuiven moet je nog beginnen met al schuifelend dat hele kasteel door te drummen. Mag ik dan nu mijn Huismussen Anonymous lidkaart in ontvangst nemen?

IMG_2698

Ik heb ook geleerd dat je beter gewoon rustig thuis blijft als je al een week met een virusje rondloopt. Hitte en wandelen en wakker zijn van 7u ’s ochtends tot 1u ’s nachts (dank u voor de file, Frankrijk) zijn niet bevorderlijk voor het humeur. Naar vreemde mensen zwaaien in de file en in de verte prematuur 14 Juillet vuurwerk mogen bewonderen helpt daar dan weer een beetje tegen.

En toch, in juli en augustus blijf ik in het vervolg lekker thuis.

3 thoughts on “Kort zonnig intermezzo: een dagje Versailles

  1. Van de meeste musea en bezienswaardigheden zijn er interactieve websites waar je, thuis in alle rust met een drankje, evengoed virtueel doorheen kunt wandelen. Ook Google Streetview is zich aan het uitbreiden naar de binnenkant van toeristische trekpleisters. Misschien een ideetje om de drukte te mijden ? 😉

Leave a comment