Young and beautiful en wat heb je met mijn favoriet boek gedaan?

Ik ben niet altijd een even grote fan van Lana Del Rey. Ik ben er stiekem zelfs een beetje van overtuigd dat ik ook dit nummer binnen een maand of twee niet meer zal kunnen horen. Maar voorlopig vind ik het echt beklijvend mooi. En het past ook wel in de thematiek van the Great Gatsby. Ik ben hem nog steeds niet gaan zien, overigens. Ergens denk ik dat ik een beetje bang ben om te zien wat Baz “Moulin Rouge” Luhrmann met één van mijn favoriete boeken gedaan heeft. Het kan een enorme meevaller zijn, maar de tig metaforen in het boek liggen me nogal nauw aan het hart.  Je weet hoe lezers worden als hun favoriete boeken verfilmd dreigen te worden. “Harry heeft GROENE ogen, trut!!”

Ik zat net niet te janken toen ik het groene licht aan de andere kant van het water zag passeren in de trailer. Ik ga angstvallig alle klokken in het decor in de gaten houden, dat weet ik nu al. Ik ga doen alsof ik niet weet dat Tobey Maguire eigenlijk Spiderman is en dat Gatsby zelve verzoop op de Titanic in 1912. Ocharme, old sport. Nu ja, breng mij dan maar the roaring twenties! Breng mij de fingerwaves en de ongegeneerde decadentie. Tijd voor een bezoekje aan de bioscoop.

2 thoughts on “Young and beautiful en wat heb je met mijn favoriet boek gedaan?

  1. Heb het boek meer dan twintig jaar geleden gelezen en herinner me dus niet alles, alleen dat ik het toen geweldig vond. Heb nu de film gezien, en hij is schitterend mooi gemaakt, maar niet levensecht. En Tobey Maguire is gewoon geen goed acteur. Dus ik vrees dat je je misschien gaat irriteren indien het je favoriet boek is. Als je er naartoe gaat om gewoon een steengoede film te zien, dan zal je niet teleurgesteld zijn.

Leave a Reply

