Meer dan vrienden. En Nederlanders.

Sinds ik me laatst in een blogpost afvroeg of mannen en vrouwen al dan niet gewoon vrienden kunnen zijn, kwamen er enorm veel mensen op mijn blog terecht die op zoek waren naar het antwoord op de vraag: “Hoe weet ik of we meer zijn dan vrienden?” Tja, hoe weet je dat. En wat is meer dan vrienden? Is dat liefde? Of seks? Of seks en liefde?

Te weten komen of iemand seks met je wil lijkt me niet echt enorm moeilijk. Make your move and see what happens, denk ik dan. Nu ja, je kan ook eerst de subtiele toer opgaan en kijken hoe hij/zij reageert als je dichter dan normaal gaat staan of hen op een niet-seksuele manier aanraakt, maar hey, wie heeft daar in godsnaam nog tijd voor?

Ontdekken of iemand gevoelens voor je heeft, dat is dan weer een stukje moeilijker. Je kan het natuurlijk gewoon vragen, maar op dergelijk antwoord zit vast niemand te wachten. Dat maakt mij vast de slechtste raadgever ooit. Ik ben zelf iemand die als een olifant door het leven boldert en na vier jaar vriendschap met iemand plots te horen krijgt: “Wow, ik had echt een major crush op jou, toen!” En daar wist ik dan niets van.

Nuja, in theorie. In praktijk had ik natuurlijk mijn vermoedens, zoals wij intuïtieve vrouwwezens dat wel eens hebben, maar het was gewoon makkelijker om dat hele gedoe te negeren. Anders had ik misschien ooit eens een Nederlands vriendje gehad. Nuja, alweer in theorie. In praktijk herinner ik me die keer dat ik op café met een andere Nederlander kuste. Of muilde, zoals ze dat in mijnen tijd nog noemden. Na twee minuten intensief tonghockeyen kwam hij even boven water en uitte, in plat Hollands: “Nou, dit is best lekker hoor!”. En dat was het moment dat ik schreeuwend, jankend, angstig huilend het café uit stormde en nooit meer achterom keek.

Leave a Reply

