Type: onbestaande

Mensen behoren een type te hebben. Een type mens waarop ze vallen. Bij mannen gaat dat doorgaans niet verder dan blond versus bruin (om even met een goedkoop cliché van wal te steken),  terwijl vrouwen al sneller op zoek zijn naar intelligent, grappig en ambitieus.

Toen een vertrouwde bron me op een dag naar mijn type vroeg, en met vertrouwde bron bedoel ik de boekskes bij de kapper want mijn vriendinnen weten beter dan mij van die domme vragen te stellen, besloot ik om daar toch maar eens over na te denken.

Ik ben eigenlijk best een moeilijke klant, en niet alleen bij de kapper (denk: na vijftien minuten angstig voor zich uit te staren plots hysterisch “alleen de puntjes had ik gezegd!” schreeuwen). Ik hou niet van mannen zonder ambitie. Mannen die niks willen bereiken in het leven. Het is voor mij moeilijk om dat soort mannen ten volste te respecteren. Maar ik heb het ook niet met van die overdreven yups. Het is voor mij moeilijk om die mensen even serieus te nemen als zij dat met zichzelf doen. Dat is overigens geen eufemisme over seks, haal uw vieze gedachten maar uit de goot.

Ik wil een man die zijn plan kan trekken, maar die toch rekening met mij houdt. Eentje die mij kan verrassen met een zelfgekookte maaltijd en zelf zijn sokken in de wasmand doet, zonder daarbij zijn mannelijkheid te verliezen. Iemand die mij op gepaste momenten weerwoord kan bieden, maar slim genoeg is om te weten wanneer ik mezelf aan het outbullshitten ben. Een man die ik door en door ken en toch dat beetje mysterie kan bewaren.

Soit, naar wie stuur ik hier die klachtenbrief? Disney? Hollywood? De boerinnenbond? Mijn cv naar de Flair is alvast de deur uit.

3 thoughts on “Type: onbestaande

  1. Je eerste paragraaf zegt eigenlijk: mannen denken met hun lul, vrouwen met hun verstand. Dus eigenlijk zoek je iets als een transseksueel…

  2. Ik heb een ‘vacature’ uitgeschreven om de man van mijn leven te vinden. Misschien moet je hetzelfde doen en mij die vacature bezorgen. Dan kijk ik eens rond🙂

Leave a Reply

