Voordelen van het vrouw-zijn

Morgen wordt er een hele dag campagne gevoerd rond Equal Pay Day. Tot op de dag van vandaag verdienen vrouwen namelijk gemiddeld 21,69% minder loon dan mannen voor hetzelfde werk. Dat zoiets zwaar zuigt hoef ik jullie niet te vertellen natuurlijk, en dat we dat graag anders zien, dat spreekt ook voor zich, maar ik wilde het wel even hebben over het feit dat ik toch enorm blij ben een vrouw te zijn.

Wij vrouwen komen bijvoorbeeld sneller met iets weg. Wij zullen niet zo snel in elkaar geslagen worden door de driftkikker wiens autospiegel we per ongeluk afreden, of de forse kerel, genre Vin Diesel maar dan met lichte obesitas, die we per abuis iets te hardhandig tegen het lijf liepen in één of andere marginale discotheek. Eigenlijk is mijn voorliefde voor het vrouw zijn bijna volledig te herleiden naar mijn angst om eens serieus op mijn bakkes te krijgen. Maar toch, ik vind dat wel een noemenswaardig pluspunt.

Daar moet ik dan wel bijzeggen dat vrouwen een grotere kans maken om verkracht te worden, of vermoord door één of andere seriemoordenaar. Daar sta je natuurlijk ook niet voor te springen. Vrouwelijke prostituees zijn trouwens het meest gegeerd bij seriemoordenaars, dus door een ander beroep te kiezen verklein je alvast je kans om met een bot mes in mootjes gehakt te worden. Het is maar dat je het weet.

Nu we toch over bloederige praktijken bezig zijn: maandstonden, jezus!  En mannen maar zagen dat ze zich moeten scheren. De helft van de heren komen toch niet verder dan een conversatief trimmetje met het elektrisch scheerapparaat om de paar dagen. Ik wil gerust mijn maandstonden inruilen voor een spectaculaire snor.

Maar geen zorgen hoor, goed nieuws voor mij! Talloze vrouwen krijgen tijdens hun zwangerschap last van ongewenste haargroei. Dus ik krijg én een snor, én een wriemelende voetbal die zich prettig op mijn blaas placeert. Daar wil je die extra 21,69% loon toch zo voor laten?

One thought on “Voordelen van het vrouw-zijn

Leave a Reply

