Klaar voor Cravattendag!

Morgen is het Cravattendag! De dag waarop vrouwen aller landen (nuja, eigenlijk vooral het onze) een das om de hals knopen als duidelijk signaal dat wij meer vrouwen aan de top willen. De term topwijf bestaat dan ook niet voor niets.

Ik heb het wel voor zo’n ludieke actie, want hoezeer ik mij kan ergeren aan dat hele glaze plafondgedoe en het kleine aantal vrouwelijke CEO’s, die vijfhonderdduizendste droge blogpost wil ik gewoon niet meer lezen.

Feminisme ligt mij nochtans wel nauw aan het hart, zoals trouwe lezers van Onbenulligheden wel weten, al geef ik daar wel een heel eigen invulling aan. Voor meer straffe madammen ben ik uiteraard altijd te vinden. En voor opslag. En groeikansen. Ik werk hard, jij waarschijnlijk ook. Daar wil je dan toch ergens mee komen?

Dus ik zoek mij vanavond een das uit de kast, een extra stylish exemplaar dat bij mijn outfit past, en vertrek morgen naar het werk met mijn cravat.

Leave a Reply

