De man met de pet

Ik wilde deze avond graag relaxen. Eventjes weg zijn van de wereld. En dat doet elke zichzelf respecterende vrouw met een paar uurtjes wellness (of een aanzienlijke hoeveelheid alcohol, dit geheel terzijde). Dus nam ik mijn handdoek en mijn saunasloefkes en trok ik richting nirwana.

Het was rustig, ronduit vreedzaam zelfs. Ik dobberde een beetje rond in het zwembad, quasi gehypnotiseerd door de immer van kleur veranderende lichtjes onder het warme water. Boven me hing een piramidevormige glazen koepel, en ik keek vol verwondering naar het vrouwmens dat daar viermaal in het niets zweefde. Ik schudde mijn haren in een sierlijke waaier door het water, opende en sloot jumping jacksgewijs mijn benen en tolde als een halfgare idioot in het rond. Dichter bij een LSD-trip ben ik denk ik nooit gekomen.

Terwijl ik als een apathische banaan door het water dobber zie ik een groepje mensen aan de inkom staan. Een man of vijf denk ik zo, aangevoerd door een man met een pet. Ruimdenkend als ik ben wil ik natuurlijk geen conclusies trekken over mensen die met een marginale klak op het hoofd naar de sauna komen, maar ik ben op mijn hoede.

Wat later lig ik rustig in de jacuzzi te genieten van de bubbels die mijn bevallige derrière strelen (u mag dit waardeoordeel met een korrel zout nemen, ik pleurde er alvast een hele hand scrubzout tegenaan). Ik hoor ze binnenkomen, luid pratend en lachend. Duidelijk nog nooit van de term ‘spa voices’ gehoord. Ze gaan op enkele zetels met overhangende kleurlampen liggen en beginnen duchtig aan de instellingen te sleutelen. Net wanneer ik me over een diep filosofisch vraagstuk buig (stiekem een eufemisme voor ‘naar mijn boezem staren terwijl die onder invloed van de lucht in de voering van mijn badpak Baywatchesque verhoudingen aanneemt’) word ik verblind door het licht van de spots.

Hoe ze de gekleurde dimlichten van de kleurtherapie hebben omgetoverd tot de megawattschijnwerpers van een doorsnee monstertruck, ik weet het om eerlijk te zijn nog steeds niet, maar wanneer de man met de pet zich bommetjesgewijs in mijn LSD-bad katapulteert pak ik mijn boeltje en keer ik terug naar huis. Moest er nog een cocktail zijn?

2 thoughts on “De man met de pet

Leave a Reply

