Dat hele liefde-ding

We zijn aan de kust, jij en ik. We drinken iets, wij samen. Jij hebt een koffie, ik een cola, heel gewoon. Ik ontdoe het flesje van zijn papieren jasje en scheur het in honderden stukjes, zoals ik dat weleens doe. We keuvelen over het weer en andere domme dingen, zoals mensen dat weleens doen. De gemoederen raken een beetje verhit. Niemand werkt soms zo op mijn zenuwen, zoals jij dat weleens doet.

Echter niets gevreesd. Er is zon en wandelen aan het strand en gezonde zeelucht. En ik ben die woorden alweer vergeten. “Jaja, het is al goed. Jij hebt gelijk”. Ik weet niet of je weet hoe frustrerend ik dat vind. Maar de zon schijnt en een mens moet al eens leren gelukkig zijn.

Het is rustig in de lokale speelhal.  Hier en daar een mens, heel gewoontjes. Het lokale uitschot speelt er op de gokmachines, maar hen lopen we voorbij. Je wilt graag een foto van ons tweetjes, eentje uit zo’n godvergeten Picassomachine. Nou, fijn. Wanneer het mechanisch gedrocht vraagt welk onderschrift we bij ons beeldportret willen selecteer je nonchalant “I love you”. Alsof dat de normaalste zaak van de wereld is. Je kijkt me even veelzeggend aan en stapt terloops het hokje uit.

De regenwolk die boven mijn hoofd hangt is in de buitenlucht niet te bespeuren. We zitten samen in de duinen, jij en ik. Dat je me iets wil zeggen, herhaal je nog een keer. Ik kijk je even aan, niet meer in gedachten verzonken. En jij richt je ogen op het zand, alsof daar ook maar iets te vinden valt. “Lauren, ik zie je graag.”, zeg je voorzichtig terwijl je de zandkorreltjes telt. 50. 51. 52. Ik tuur naar de horizon. “Ik voel me niet zo goed.”, antwoord ik. En op dat moment besef ik: misschien is dat hele liefde-ding toch maar niks voor mij.

One thought on “Dat hele liefde-ding

Leave a Reply

