Openingszinnen

Er zijn in het verleden wel al meer krantenartikels aan verloren gegaan, je vindt het terug in de boekskes en de nerveuze breinen van tienerjongens die hopen te scoren: de openingszin.

Een ex van me gebruikt steevast: “Wanneer flos jij? Voor of na het eten?”. Hij vindt het zelf stom, maar beweert ook dat zoiets het ijs breekt. Ik weet niet wat de dames daarvan zeggen en ik hoor graag jullie ideeën in de comments, maar blijkbaar is dat euvel toch voldoende om hem van’t straat te krijgen. Ik ben overigens niet voor de tandflos gevallen. Ik zwijmelde voor de klassieker: “Ik ben de beste CS-speler van België.Wil je op LAN eens komen kijken hoe ik speel?”. Ja, die romantische tienerjaren, jullie weten het allemaal nog wel goed.

Nu was ik in discussie met een vriend over hoe bekende figuren openingszinnen zouden gebruiken. Na de onvermijdelijkheden als: “Hi, I’m Brad Pitt” en de rest van de lyrics van That Don’t Impress Me Much uit de weg te zijn gegaan kwam ik aan bij mijn persoonlijke held: Star Wars Kid.

starwarskidlives

Jij hebt een opening, ik heb zin…en een lightsaber

Je voelt het toch, die jongen gaat het maken! Ik was helemaal euforisch met mijn winnaar tot mijn gesprekspartner me er op wees dat het voorwerp in zijn hand eigenlijk geen lightsaber, dan wel een gordijnroede was.

Jij hebt een opening, ik heb zin…en een gordijnroede.

Ik heb de rest van de avond maar gezwegen.

Leave a Reply

