Liedjes waar ik te vaak naar luister, de 2012 editie

Ik zeg geregeld al grappend over mezelf dat ik muzikaal autistisch ben. Honderden keren kan ik naar hetzelfde nummer luisteren, zonder het ook maar een keertje beu te worden. Het stelt me zelfs gerust. Een mooie gewoonte, denk ik dan. Andere mensen denken daar blijkbaar anders over en vinden dat soms een beetje abnormaal, maar ik weid uit. Het leek me wel leuk om enkele van mijn favoriete nummers met de wereld (lees: mijn drie bloglezers) te delen. Want wanneer één persoon afwijkt van de norm noemen we die persoon gek, als een hele groep dat doet (vier personen is ook al goed), dan is het al gauw een beweging. Bij deze.

 


 


Alsof het melancholische pianospel niet genoeg was beschrijven de lyrics van dit nummer ook nog één van de zieligste liefdesverhalen aller tijden. Waarom dat me overhaalt om telkens opnieuw de startknop in te drukken, dat vraag ik me ook soms af.

 



 


Ook deze valt nauwelijks onder te brengen in de “vrolijke deuntjes” categorie. Blijkbaar heb ik iets met relaties die niet (kunnen) zijn. Het wordt misschien tijd dat ik daar een therapeut op aanspreek.

 



 


Niets zo mooi als een gepassioneerde minnezang, toch? Catchy, folky, een echte meezinger. Wacht, gaat dit nummer nu alweer over een relatie die niet heeft kunnen zijn? Ik denk ondertussen echt dat ik een probleem heb.

 



 


Deze zet ik op om in gang te komen, om in actie te schieten. Of om te dansen. Vrijdag! Dansen! Of om luidkeels mee te brullen als ik slechtgezind ben.

 



 


Niemand doet een feel-good refrein als Ellie Goulding. Ik heb Your Song (sorry Elton, mijn loyaliteit ligt niet bij jou) en Starry-Eyed al grijsgedraaid en dit jaar is deze aan de beurt. Hier kan een mens toch alleen maar goedgezind van worden.

 


BONUS:

Wegens beste cover. En zo.

Leave a Reply

